2024 March 28 - پنج شنبه 09 فروردين 1403
درباره ما
سامانه پاسخگو
( جامعترین و اولین سامانه هوشمند پاسخ به شبهات و سولات در خصوص امامت و ولایت )

اهمیت و کارائی سامانه
به روز بودن و استفاده از آخرین فناوری های موجود در جهان بخصوص استفاده از هوش مصنوعی، یکی از راهکارهایی است که به محققان و پژوهشگران کمک می کند که بتوانند در کمترین زمان به پژوهش مورد نظر دست یابند و حتی در فهم مطلب و رسیدن به نتیجه پژوهش نیز رهگشا است اما استفاده از فناوری های هوش مصنوعی کمتر در سایت‌های که پاسخگوی مسائل دینی هستند استفاده می‌شود و عمده سایت‌های اینترنتی بانک پاسخ های خود را موضوعی ارائه می دهند ,و حتی فاقد جستجوی ساده هستند و یا اگر جستجو نیز داردیک جستجوی لفظی است اما "سامانه پاسخگو" بر بستر هوش مصنوعی طراحی گردیده است که محققان ضمن دستیابی سنتی به سؤال خود از طریق درخت های موضوعی سوالات بتوانند از جستجوی هوشمند نیز استفاده کنند و با ارائه سؤال خود در اسرع وقت پاسخ مورد نظر را پیدا کنند .

و از آنجا که بستر این سامانه استفاده از هوش مصنوعی است در بخش موضوعات و همینطور جستجو روزانه بروز می‌شود و با توجه به سوالات کاربران خود را تکمیل و تکمیل تر می کند تا به اعتلا و رشد واقعی خود برسد. که در آن صورت حتی به پرسشگران کمک می کند :

الف ) پرسش ها و در خواست های خود را بتوانند درست سؤال کنند!
ب ) جواب اجمالی مستدلی از متن داشته باشند که بتوانند در مناظرات از آن استفاده کنند.

امکانات سامانه :

1 – 9000 پرسش و پاسخ دقیق به سوالات و شبهات در موضوع امامت وولایت و قرار گرفتن آن در بستر اینترنت.
2 – موضوع بندی سولات در 15 موضوع اصلی و بالغ بر 50 موضوع فرعی.
3 – وجود کلید واژه های موضوعی و استاندارد برای سوالات و هوشمند نمودن کلید واژه ها مثلاً اگر دنبال کلید واژه فوت باشید در عین اینکه سوالات حاوی این واژه را می آورد آن دسته از سوالاتی که مربوط به فوت ، وفات ، مرگ ، مردن و ... باشد نیز در دسترس محققان قرار می گیرد.
4 – جستجوی هوشمند، موتور جستجو به شکلی طراحی شده است که با توجه به واژه ای که جستجو کرده اید واژه های مشابه و مترادف آن نیز مورد جستجو قرار می گیرد. ضمنا سوالات مشابه کلمات مورد جستجو را نیز با مشخص کردن در صد تشهابه و با رنگ های متفاوت در اختیار محقق قرار می دهد به طور مثال اگر محققی شبهات و سوالاتی در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) است تمام مباحث مربوط به شهادت که این واژه نیز در ان نمی‌باشد را می آورد
5 – وجود گروه علمی قوی در بخش پاسخگویی به شبهات و وسوالات که در کمترین زمان سوالات و شبهات ارسالی را بررسی و جواب مناسب در اختیار پرسشگر قرار می دهند و اگر امکان انتشار داشته باشد منتشر می‌کنند.