2024 March 28 - پنج شنبه 09 فروردين 1403
چرا حضرت زهرا (سلام الله علیها) شبانه دفن شد؟
کد مطلب: ٥٠٠٣ تاریخ انتشار: ٠٥ آذر ١٤٠٢ - ١٥:٠٠ تعداد بازدید: 124343
پرسش و پاسخ » عقائد شيعه
چرا حضرت زهرا (سلام الله علیها) شبانه دفن شد؟

طرح شبهه:

مي گويند فاطمه را شبانه دفن كرده اند، خوب اين به خاطر وصيت حضرت فاطمه به اسماء بنت عميس خانم حضرت ابوبكر بود كه نمي خواست اندازه جسدش را نامحرم ببيند.

نقد و بررسي:

دفن شبانه، نماز بدون حضور و اطلاع خليفه، قبر پنهان، اسراري است كه در درون خود پيام ها دارند. درست است كه فاطمه اين چنين خواست و اين گونه وصيت كرد؛ ولي چه اتفاقي افتاده است كه زهرا سلام الله عليها وصيت تاريخي اش را با اين در خواست ها به پايان مي برد؟!! مگر نه اين است كه خشم و ناراحتي اش را نسبت به دشمنانش اظهار مي كند و در واقع چندين پرسش را در برابر نگاههاي تيز بين مورخان و آيندگان مي گذارد تا به پرسند: چرا قبر فاطمه پنهان است؟ و چرا دختر پيامبر شبانه و پنهاني دفن شد؟ و چرا علي عليه السلام بدون اطلاع ابوبكر و عمر بر وي نماز خواند؟ و…

آيا كسي كه جانشين پيامبر بود ( آن گونه كه خود ادعا كرده اند) شايستگي نماز خواندن بر وي را نداشت؟

آري، فاطمه وصيت كرد كه او را شبانه دفن نموده و هيچ يك از كساني را كه بر وي ستم كرده اند، خبر نكنند، و اين بهترين سند براي شيعه است تا ثابت كنند كه صديقه شهيده مظلوم از دنيا رفته و از افرادي كه بر وي ستم كرده اند، هرگز راضي نشده است.

روايات فراواني در كتاب هاي شيعه و سني بر اين مطلب دلالت دارد كه به اختصار چند روايت را ذكر مي كنيم:

دفن شبانه، در روايات اهل سنت:

محمد بن اسماعيل بخاري مي نويسد:

وَعَاشَتْ بَعْدَ النبي صلي الله عليه وسلم سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا ولم يُؤْذِنْ بها أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّي عليها.

فاطمه زهرا سلام الله عليها، شش ماه پس از رسول خدا (ص) زنده بود، زماني كه از دنيا رفت، شوهرش علي عليه السلام او را شبانه دفن كرد و ابوبكر را با خبر نساخت.

البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 4، ص 1549، ح3998، كتاب المغازي، باب غزوة خيبر، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.

ابن قتيبه دينوري در تأويل مختلف الحديث مي نويسد:

وقد طالبت فاطمة رضي الله عنها أبا بكر رضي الله عنه بميراث أبيها رسول الله صلي الله عليه وسلم فلما لم يعطها إياه حلفت لا تكلمه أبدا وأوصت أن تدفن ليلا لئلا يحضرها فدفنت ليلا.

فاطمه از ابوبكر ميراث پدرش را خواست، ابوبكر نپذيرفت، قسم خورد كه ديگر با او (ابو بكر) سخن نگويد و وصيت كرد كه شبانه دفن شود تا او (ابوبكر) در دفن وي حاضر نشود.

الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة (متوفاي276هـ)، تأويل مختلف الحديث، ج 1، ص 300، تحقيق: محمد زهري النجار، ناشر: دار الجيل، بيروت، 1393هـ، 1972م.

عبد الرزاق صنعاني مي نويسد:

عن بن جريج وعمرو بن دينار أن حسن بن محمد أخبره أن فاطمة بنت النبي صلي الله عليه وسلم دفنت بالليل قال فرَّ بِهَا علي من أبي بكر أن يصلي عليها كان بينهما شيء.

فاطمه دختر پيامبر شبانه به خاك سپرده شد، تا ابوبكر بر وي نماز نخواند؛ چون بين آن دو اتفاقاتي افتاده بود.

و در ادامه نيز مي گويد:

عبد الرزاق عن بن عيينة عن عمرو بن دينار عن حسن بن محمد مثله الا أنه قال اوصته بذلك

از حسن بن محمد بن نيز همانند اين روايت نقل شده است؛ مگر اين كه در اين روايت قيد شده است كه خود فاطمه اين چنين وصيت كرده بود.

الصنعاني، أبو بكر عبد الرزاق بن همام (متوفاي211هـ)، المصنف، ج 3، ص 521، حديث شماره 6554 و حديث شماره: 6555، تحقيق حبيب الرحمن الأعظمي، ناشر: المكتب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الثانية، 1403هـ.

و ابن بطال در شرح صحيح بخاري مي نويسد:

أجاز أكثر العلماء الدفن بالليل... ودفن عليُّ بن أبي طالب زوجته فاطمة ليلاً، فَرَّ بِهَا من أبي بكر أن يصلي عليها، كان بينهما شيء.

اكثر علما دفن جنازه را در شب اجازه داده اند. علي بن ابوطالب، همسرش فاطمه را شبانه دفن كرد تا ابوبكر به او نماز نخواند؛ چون بين آن دو اتفاقاتي افتاده بود.

إبن بطال البكري القرطبي، أبو الحسن علي بن خلف بن عبد الملك (متوفاي449هـ)، شرح صحيح البخاري، ج 3، ص 325، تحقيق: أبو تميم ياسر بن إبراهيم، ناشر: مكتبة الرشد - السعودية / الرياض، الطبعة: الثانية، 1423هـ - 2003م.

ابن أبي الحديد به نقل از جاحظ (متوفاي 255) مي نويسد:

وظهرت الشكية، واشتدت الموجدة، وقد بلغ ذلك من فاطمة ( عليها السلام ) أنها أوصت أن لا يصلي عليها أبوبكر.

شكايت و ناراحتي فاطمه (از دست غاصبين) به حدي رسيد كه وصيت كرد ابوبكر بر وي نماز نخواند.

إبن أبي الحديد المدائني المعتزلي، أبو حامد عز الدين بن هبة الله بن محمد بن محمد (متوفاي655 هـ)، شرح نهج البلاغة، ج 16، ص 157، تحقيق محمد عبد الكريم النمري، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان، الطبعة: الأولي، 1418هـ - 1998م.

و در جاي ديگر مي نويسد:

وأما إخفاء القبر، وكتمان الموت، وعدم الصلاة، وكل ما ذكره المرتضي فيه، فهو الذي يظهر ويقوي عندي، لأن الروايات به أكثر وأصح من غيرها، وكذلك القول في موجدتها وغضبها.

مخفي كردن مرگ فاطمه (سلام الله عليها) و محل دفن او و نماز نخواندن ابوبكر و عمر و هر آن چه كه سيد مرتضي گفته است، مورد تأييد و قبول من است؛ زيرا روايات بر اثبات اين موارد صحيح تر و بيشتر است و همچنين ناراحتي و خشم فاطمه بر شيخين نزد من از اقوال ديگر اعتبار بيشتري دارد.

شرح نهج البلاغة، ج 16، ص 170.

دفن شبانه در روايات شيعه:

هر چند كه سبب وصيت صديقه طاهره در ميان شيعيان مشخص و اجماعي است؛ اما در عين حال به يك روايت و سخن اشاره مي كنيم.

مرحوم شيخ صدوق در علت دفن شبانه آن حضرت مي نويسد:

عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام لِأَيِّ عِلَّةٍ دُفِنَتْ فَاطِمَةُ (عليها السلام) بِاللَّيْلِ وَ لَمْ تُدْفَنْ بِالنَّهَارِ قَالَ لِأَنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لا يُصَلِّيَ عَلَيْهَا رِجَالٌ [الرَّجُلانِ ].

علي بن ابوحمزه از امام صادق عليه السلام پرسيد: چرا فاطمه را شب دفن كردند نه روز؟ فرمود: فاطمه سلام الله عليها وصيت كرده بود تا در شب وي را دفن كنند تا ابوبكر و عمر بر جنازه آن حضرت نماز نخوانند.

الصدوق، أبو جعفر محمد بن علي بن الحسين (متوفاي381هـ)، علل الشرايع، ج 1، ص185، تحقيق: تقديم: السيد محمد صادق بحر العلوم، ناشر: منشورات المكتبة الحيدرية ومطبعتها - النجف الأشرف، 1385 - 1966 م .

مرحوم صاحب مدارك رضوان الله تعالي عليه مي گويد:

إنّ سبب خفاء قبرها ( عليها السلام ) ما رواه المخالف والمؤالف من أنها ( عليها السلام ) أوصت إلي أمير المؤمنين ( عليه السلام ) أن يدفنها ليلا لئلا يصلي عليها من آذاها ومنعها ميراثها من أبيها ( صلي الله عليه وآله وسلم ).

علت مخفي بودن محل دفن فاطمه سلام الله عليها آن گونه كه مخالف و موافق نقل كرده اند اين است كه آن حضرت به اميرمؤمنان عليه السلام سفارش كرد تا او را شبانه دفن كند تا آنان كه او را اذيت كرده و از ارث پدرش محروم كرده بودند بر وي نماز نخوانند.

الموسوي العاملي، السيد محمد بن علي (متوفاي1009هـ)، مدارك الأحكام في شرح شرائع الاسلام، ج 8، ص279، نشر و تحقيق مؤسسة آل البيت عليهم السلام لإحياء التراث، الطبعة: الأولي، 1410هـ.

نتيجه:

با توجه به مدارك موجود و اعتراف بزرگان اهل سنت، دليل دفن شبانه آن حضرت وصيت آن حضرت بود كه نمي خواست افرادي كه بر او ستم كرده اند، بر جنازه اش نماز بخوانند و با اين كار خشم خود را از غاصبان خلافت جاودانه ساخت.

موفق باشید

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
41 | سيد حفيظ رهسپار از افغانستان | | ١٢:٠٠ - ٠٥ مهر ١٣٨٨ |
با سلام و خسته نباشيد. برادر داد خدا، چي حال داري عزيزم. خدا را شکر که يک هموطن من هم از اين سايت استفاده مي کند. اما عزيزم، خدمتت عرض کنم که ايجاد تفرقه ميان مسلمين را خلفاي شما (ابوبکر، عمر و عثمان) شروع کردند. ناراحت نشوي عزيزم، اگر آن ها به جاي شيطان از حضرت سبحان اطاعت مي کردند، حالا ما و شما به فرقه هاي مختلف تقسيم نمي شديم و همه از مذهب مهذب رسول الله (ص) که همانا مذهب رستگاري است (شيعه) پيروي مي کرديم. اگر کودتاي خلفاي ثلاثه در مقابل امير مومنان (ع) نبود، کجا بود نعمان ابن ثابت که از ولايت پروان ما و شما برود به عراق و براي هارون الرشيد و شما ها مذهب تشکيل دهد؟ يا علي
42 | سيد جعفر بدوي | | ١٢:٠٠ - ٠٩ مهر ١٣٨٨ |
به اميد پيروزي اسلام محمدي و تشيع سرخ علوي

43 | سيد جعفر بدوي | | ١٢:٠٠ - ٠٩ مهر ١٣٨٨ |
بنام خداوند منان با سلام ودعاي خير وبه اميد پيروزي اسلام محمدي و تشيع سرخ علوي حقير اهل سنتم واز آن عزيزان کتاب در پرتو تشيع را ميخواهم حقير تمايل دارم با تمام مذهب اهل تشيع آشنا شوم وبه چند جاهم مراجعه نمودم اما افسوس

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
ما در حد امكان و وسع خويش حاضر به پاسخگويي به سوالات شما هستيم
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
44 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٢٠ آبان ١٣٨٨ |
جناب «عمر يزيدي» نگارنده کامنت شماره چهل و پنج و چهل و شش
يک تو دهني محکم به شما در اين صفحه موجود مي‌باشد:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=574

يا علي
45 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ٢٠ آبان ١٣٨٨ |
با سلام
جناب خالد قاسمي
با اجازه
بسم الله الرحمن الرحيم
(إلاّ تنصروه فقد نصره الله إذ أخرجه الذين كفروا ثاني إثنين إذ هما في الغار إذ يقول لصاحبه لا تحزن إنّ الله معنا فأنزل الله سكينته عليه وأيّده بجنود لم تروها وجعل كلمة الذين كفروا السفلى وكلمه الله هي العليا والله عزيز حكيم) التوبة: 40.
اما كي گفته """يقول لصاحبه "" ابوبكر است ..
مگر اينكه ايشان در ان واحد در دو مكان باشد .

ابن بكر خانواده ابوبكر را
از مكّه به مدينه آورد
أبوبكر همراه أوّلين گروه مهاجرين ، به مدينه مهاجرت نمود ، و در ميان مهاجرين ، عمر بن الخطّاب نيز به چشم مى خورد (سيره ابن هشام 121 ج 2 . ) .
اين گروه از مهاجرين منتظر قدوم مبارك رسول خدا صلّى الله عليه و آله از مكّه به مدينه بودند ، لكن همسر أبوبكر كه امّ رومان نام داشت ، و دخترش عايشه در مكّه باقى ماندند . و بعد از آنكه رسول خدا صلّى الله عليه و آله و عبدالله بن أريقط بن بكربه سلامتى از مكّه به مدينه هجرت نمودند ، و ابن بكر اخلاص خود را به رسول گرامى صلّى الله عليه و آله نشان داد ، ابن أريقط بن بكر به امانت و اخلاص و شناخت راههاى مكّه و كوهها و درّه هاى آن مشهور گرديد ، در اين هنگام أبوبكر از وى خواست تا همسرش امّ رومان و دخترش عايشه را به مدينه منوّره بياورد ، و به وى دو شتر اعطاء كرد (مستدرك حاكم 4 ج 4 فتح البارى ابن حجر ، 176 ج 7 ، تاريخ طبرى 400 ج 2 ، ألمنتقى كازرونى، بحار الأنوار 129 ج 19 ، طبقات ابن سعد 62 ج 8 ، ألمعجم الكبير ، طبرانى 24 ج 23 ، اُسد الغابه ، 583 ج 5 ، سير أعلام النّبلاء ذهبى 152 ج 2 ، ألمنتخب ، طبرى93 . ) .
عبدالله بن أريقط بن بكر با اين درخواست موافقت نمود و براى همين منظور به مكّه بازگشت ، و عملا در آوردن امّ رومان و عايشه به شهر يثرب موفّق گرديد .
و حكايت آوردن ابن أريقط بن بكر ، همسر أبوبكر و دخترش عايشه را ، بين مسلمانان منتشر گرديد ، و اين امرى طبيعى بود ، زيرا :
أوّلا : مسلمانان در آن زمان اندك بودند .
و ثانياً : ابن أريقط بن بكر در هر دو هجرت با مسلمانان موفّق گرديده بود ، و پيروان خطّ بنى اميّه همين مطلب را براى قرار دادن حضور أبوبكر در هجرت و در سياست غنيمت شمردند .
و پيروان سياست در گذر تاريخ همواره در قضيّه تحريف حقايق ، و تغيير وقايع اتّفاق افتاده ، براى رسيدن به مقاصد و غايات خود توانا بوده اند .
پس قضيّه دو شترى را كه براى آوردن امّ رومان و عايشه به ابن أريقط بن بكر داده بودند ، به دروغ به نفع أبوبكر تغيير داده و گفتند : أبوبكر دو شتر براى عبدالله بن أريقط بن بكر مهيّا نمود ، تا پيامبر صلّى الله عليه و آله و أبوبكر به وسيله آن دو شتر مهاجرت نمايند (ألمعيار و الموازنه ، الإسكافى 74 ، شرح نهج البلاغه ابن أبى الحديد 165 ج 4 ، بحار الأنوار 135 ج 35 ، اوائل المقالات 13 ، ألتّبيان ، شيخ طوسى ) .
و سياستمداران نقش عبدالله بن أريقط بن بكر را در خدمت به رسول خدا صلّى الله عليه و آله در هجرت ، و اخلاص وى را در اين زمينه بسيار محدود نمودند ، تا از اين صحابى جليل القدر ، عزيزين منقبتى را كه يك انسان مى تواند مالكش گردد ، و عالى ترين فضيلتى را كه مى تواند نگه دارى كند ، سلب نمايند .
و از روى دروغ و تزوير و تجاوز به ساحت شريف نبوى ، روايات دروغين و تغيير يافته ، اين فضيلت بزرگ را به أبوبكر چسباند ، و به همان نحوى كه أبوطالب عليه السّلام را ظالمانه به كفر متّهم نمودند ، عبدالله بن بكر را به كفر متّهم كردند .
و حزب قريش اضطراراً به نفع ماجراى ساختگى حضور أبوبكر در غار و هجرت ، عبدالله بن بكر را متّهم به كفر كردند .
و مهم تر آنكه مردان سياست و حزب گرائى به عنكبوتى ناشناخته نقشى بسيار حسّاس و مهم در غار دادند ، تا نقش شگفت انگيز و مشهود ابن أريقط بن بكر را مخفى نگهدارند .
در حالى كه اگر عبدالله بن أريقط ابن بكر كافر بود ، أبوبكر هرگز از او در خواست نمى كرد تا عايشه و امّ رومان را به مدينه بياورد .
بنابراين چه بسيار فضيلت درخشانى كه رجال سياست بخاطر روايات دروغين از كتابها حذف نمودند .
و در همين راستا دستهاى سياست به نفع أبوبكر كلمه ابن بكر را به أبوبكر تغيير دادند ، و همين گروه از قضيّه آوردن ابن بكر رسول خدا صلّى الله عليه و آله را به مدينه و آوردن خانواده أبوبكر را به مدينه ، براى أغراض دنيوى خود نهايت استفاده را بدست آوردند ، و چنين گفتند كه ابن بكر رسول خدا صلّى الله عليه و آله و أبوبكر را به مدينه آورد ، و در پى اين گفتار دروغين جمعيّتهاى دنباله رو بحركت در آمدند .

مسلماً عبدالله بن أريقط ابن بكر بود كه صاحب غار بوده نه كسي كه قبل از هجرت با جناب عمر بمدينه هجرت كرده بودند.

يا علي
46 | سعيد حسيني | | ١٢:٠٠ - ٢٠ آبان ١٣٨٨ |
با سلام
اقاي پرواز تا آزادي
دليل واضح، منطقي و روشن گروه محترم پاسخ به شبهات جهت اطلاع شما از چگونگي و کيفيت موضوع مطرح شده است.
اما اين جواب مودبانه در صورت ناآگاهي و عدم شناخت شمااز اسلام و فرهنگ اسلامي شامل شما ميشود.
اما اگر تعمدا يا ساده تر بگويم از روي عمد و جهت به سخره گرفتن اسلام و بزرگ بانوي اسلام حضرت فاطمه زهزا س به طرح چنين موضوع مسخره اي پرداخته ايد بايد بگويم که گويش و ادبيات شما در گفتار نشانگر شخصيت و تفکر اعتقادي شماست که ميزان سواد و نيز شخصيت شما که ريشه در اصالت خانوادگي شما نيز دارد مي باشد که در صورت عمدي بودن موضوع مطرح شده توسط شما برآزنده حضرتعالي و خانوده شماست.

از اينجا به بعد روي سخنم با اهل سنت ( اهل بدعت است )

بارها در بحث با شما با اين ادعا روبرو شده ايم که ادعا ميکنيد اهل بيت را هم چون خلفاي راشدين خودتان دوست ميداريد و حتي حديث ثقلين را و خطبه بزرگ و معروف غدير را هم بر دوستي اهل البيت ع تلقي مي کنيد.
هر چند که هميشه به اين نتيجه رسيده ام که همه ي شما دروغ ميگوئيد همانند خلفاي خائنتان

سئوالي از شما دارم

آيا دآوستي به اين معناست که بالفاصله بعد از شهادت پيامبر ص دختر بزرگوار ايشان را هم به شهادت برسانيد؟؟؟؟!!!!
آيا دوستي به اين معناست که با امير المومنين حضرت علي ع با غصب خلافتشان او را خانه نشين کرده و شديدترين ظلمها را به آن حضرت روا داريد؟؟؟؟
ايا دوستي اهل البيت ع اين است که تماتم فرزندان آنان توسط اهل سنت به شهادت برسند و شما خم به ابروي مبارک هم نياوريد؟؟؟؟؟
آيا دوستي اهل بيت ع ان بود که خلفاي راشدين انجام دادند و دوستي با اهل بيت ع را رها کرده و به دوستي عميق با يهود بپردازند؟؟؟؟

اکنون نيز به دختر بزرگوار پيامبر تان توهين ميشود و بجز شيعيان کسي جواب آين آقا نگارنده کامنت شماره 13 را نميدهد!!!!
شما اهل سنت که مدعي دوستي پيامبر و اهل بيتش هستيد کجا هستيد؟؟؟؟؟
ديديد همه شما دروغ ميگوئيد؟ اگر غيرت داشتيد از دختر پيامبر دفاع ميکرديد و جواب اين شخص (نگارنده کامنت 13) را ميداديد.
خلفاي شما آنزمان به دين خدا و اهل بيت ع خيانت کردند، شما نيز الان همين کار را ميکنيد.
اگر اين شخص (نگارنده کامنت13) به يکي از خلفاي راشدين اهانت کرده بود آسمان و زمين را بهم مي دوختيد که در حق خلفاي ما ظلم شده حال چه شده که به دختر پيغمبرتان اهانت شده و سکوت اختيار کرده و يا حتي از خوشحالي در دلتان قند آب ميکنيد.!!!!!!!!!!!
الحمدلله بر همه آشکار شد که شما در تضاد کامل با اهل بيت ع هستيد.
خداوند هميشه دشمنان خود را رسوا ميکند
اللهم العن الجبت و الطاغوت
يا علي مدد
47 | علي حسيني | | ١٢:٠٠ - ٢٠ آبان ١٣٨٨ |
من ابوبكر رو فبول ندارم به خاطر همين دخترش هم قبول ندارم .عمر هم قبول ندارم دخترش هم قبول ندارم اصلا كلا هركي كه نسبتي با ابوبكر عمر عثمان داشته باشد قبول ندارم
48 | خالد قاسمي | | ١٢:٠٠ - ٢٠ آبان ١٣٨٨ |
خدا با ماست...بله درست متوجه شدي اين جمله است كه پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم درغاربه حضرت ابوبكرگفت.آن هم دركتابي كه هيچ تحريفي درآن ندارد هست يعني قرآن .خداباماست برادر
49 | محمد دماوندي نيا | | ١٢:٠٠ - ٢٠ آبان ١٣٨٨ |
با سلام وقتتون بخير باشه ان شاء الله ممنون از اطلاعاتتون يا مهدي جان انتقام خون مادر را ميگيريم اللهم عجل لويك الفرج ان شاء الله يا منتقم خون فاطمه ادركنا مولاي عزيز و حاضرمان ارواحنا فداه اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم واحشرنا معهم والعن اعدائهم اجمعين في هذه الساعه و في كل ساعه ان شا’الله يا علي
50 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ٢٢ آبان ١٣٨٨ |
با سلام
در ادامه سخن برادر عزيز جناب اميد ...و چرا قبر فاطمه الزهرا يگانه دختر نبي مخفيست ؟؟؟
يا علي
51 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٢٢ آبان ١٣٨٨ |
جناب اميد
پدر عزيزمان جناب عبدالرحمن عثمان ال عارف اکنون به جمع خادمان و غلامان بي بي دو عالم،نور خداوند علي و اعلي، فاطمه زهرا سلام الله عليها پيوسته اند.

يا علي
52 | اميد | | ١٢:٠٠ - ٢٢ آبان ١٣٨٨ |
عبدالرحمن عثمان ال عارف دوست گرامي در علم جفر که به نحوي مشترک است بين شيعه و سني و علم اين سوال پرسيده شد و داراي جواب کاملا مشخص است؟ اما فاطمه زهرا سلام الله خودشان اينگونه وصيت کرده اند حقير زماني به ارادت اهل سنت ميرفتم و در سير تحقيققاتي خود به سوال بي جواب قبر فاطمه سلام الله کجاست برخوردم و با پيگيري ايم مطلب اسراري از دين اسلام و فرقه هاي ان برايم مشخص شد . اکنون هم اصرار دارم که بايد مکان قبر مخفي بماند به ميتوانيم بفهميم که قبر فاطمه کجاست اما به وصيت و خود بنت نبي سلام الله با افشاي راز که انها کتمانش را خواسته اند دهن کجي و بي ادبي نميکنيم و کلام را به جملات دکتر شريعتي ختم ميکنم من نمي دانم که قبر فاطمه کجاست و نمي خواهم بدانم که قبر فاطمه کجاست تا دنيا دنياست بيايند و بروند و بپرسند که قبر فاطمه کجاست ؟
53 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٢٤ آبان ١٣٨٨ |
جناب عمر يزيدي مگر نگفته بوديد که ديگر به سايت ما سر نمي‌زنيد؟ ماهم معتقد هستيم که ابوبکر اولين خليفه است. ولي خليفه چه کسي؟ ؟؟؟. يا علي
54 | علي حسيني | | ١٢:٠٠ - ٢٤ آبان ١٣٨٨ |
دنبال سراب نباشيد حقيقت اين است كه حضرت ابوبكرصديق اولين خليفه است
55 | حسن تاتار | | ١٢:٠٠ - ٢١ آذر ١٣٨٨ |
سلام عليكم آنچه كه با دخت رسول الله انجام دادند بدليل عشق وعلاقه اي كه حضرت فاطمه زهرا س به حضرت علي ع داشته است بوده وبعد از رحلت حضرت محمد ص تنها پشتيبان وحامي حضرت علي ع فاطمه بوده است وحضرت عمر سعي مي نمايد كه با ايجاد رعب ووحشت وآزار واذيت حضرت فاطمه س را از حمايت حضرت علي ع منصرف نمايد كه قادر به چنين كاري نميشود (در تاريخ حوادث بسياري ثبت شده است )وبراي اقدام آخر حضرت زهرا س وصيت مينمايد كه شبانه دفن شود ودر آن شب حضرت علي ع به فرزندانش وجمعي از اصحاب خاص كه براي تدفين آمده اند ميگويد كه آرام بگوئيد اشهدان لااله اله الله و.... كه مراسم بصورت مخفيانه ودر سكوت انجام گيرد.به نظر بنده اگر در شرايط فعلي مزار حضرت زهراس مشخص شود آن نابكاران به ساحت مقدس آن حضرت جسارت نموده واحتمالا جنازه را از قبر خارج مينمايندو......كه ميبايستي تا ظهور حضرت مهدي عج مزار آن حضرت مخفي بماند تا از هرگونه جسارتي محفوظ بماند.فقط وفقط بخاطر حب حضرت علي ع اينگونه با دخت نبي ص برخورد شود.
56 | مهدي قشمي | | ١٢:٠٠ - ٢١ آذر ١٣٨٨ |
ان روز موعود مي رسد ديرياكه زود محاكمه شروع مي شود گرچه پنهان بود ولي آشكاراشود
57 | بي دين ولي ازاده(كوچك تر از اونم كه بگم يه شيعه) | | ١٢:٠٠ - ٢٩ آذر ١٣٨٨ |
با سلام به همه
به دنبال پاسخ سءوال بالا تک تک نظرات عزيزان رو خوندم
چند تا نکته هست که بايد بگم تا تو دلم نمونه
در مورد اينکه چرا قبر حضرت زهرا مخفيه ؟يه نکته ته دلم مونده که بايد بگم
من ادم مذهبي يا خيلي معتقدي نيستم حتي خيلي وقتا نماز هم نميخونم ولي هميشه اين جمله فرزند مظلوم حضرت اويزه گوشمه که (اگه دين نداريد ازاده باشيد)لذا هميشه سعي کردم طرفدار حق باشم
خيلي وقتا شده فکر کنم نکنه واقعا دين من کامل نيست و پوچه و فلان دين يا فلان فرقه که قبل از تشيع بوده يا بعدش اومده کاملتر و بهتره
يا اصلا نکنه اصلا اين چيزا الکي باشه و اين دنيا برگشتي نداره
واسه همين بيشتر فرقه ها و مذاهب رو مطالعه کردم تا ببينم کي راست ميگه
حتي سايت هاي بيخدايي و امثال اونو ديدم
ولي به خدايي که هر لحظه از زندگيم اميدم بهش بيشتر ميشه کاملتر از تشيع نديدم
اگه کامل نبودي که 1400 سال گير نميدادن که نابودت کنن يا منحرف
اگه کامل نبودي 1400 سال مظلوم نميموندي
اگه کامل نبود و يه چيزي بود ناقص و من دراوردي مثل بقيه فرقه ها که اينهمه وهابي و بابي و بهايي و يهودي و وو و ووو گير نميدادن به تو که تو رو نابود کنن واسه چي نميرن به بقيه گير بدن
واسه چي وهابي و بهايي با کشتن شيعه ميرن بهشت چرا با کشتن ديگران نميرن
اگه کامل نبودي بچه شيعه هاي جنوب لبنان نميتونستن اسراييلي که هر عربي باشنيدن اسمش ميخيسيد رو ذليلانه پرت کنن از کشورشون بيرون و
ارتش افسانه ايش رو بترکونن(فک همه عربا افتاد )(اونم تو کشوري که همه واسه قدرت ميزنن تو سر هم)(راستي ارتش لبنان اون موقع کجا بود)
اگه کامل نبودي وقتي که ميخواست تو ايران پابگيره عرب(عرب که ميگم فلسطيني و مصري و ليبييايي و اردني و وووو) و اروپايي و امريکايي جمع نميشدن که تا جا نيافتاده بخشکوننش
و
و
و
و
(دوستان حضورذهن ندارم يادم اومد بازم ميگم)
واسه هميناست که ميگم واقعا حقي
در مورد کامنت 13
اگه اونموقع که يه موجودي به نام سلمان رشدي اظهارفضل نمود به گفته امام خميني پرونده اش مختومه ميشد ديگه هر بي سر و پايي نطق نميکرد
.
.
.
و در اخر چرا قبر حضرت پنهانه
شما مثلا يه ادم بي دين (نه کافر)خنثي
اينو ميشنوي حالا سوالاتي که تو ذهن يه همچين ادمي شکل ميگيره(توجه کنيد سوال بعدي با توجه به جواب سوال قبلي شکل ميگيره)
ايشون کي بود؟ دختر پيامبر مسلمانان
شوهرشون کي بود؟علي کسي که بيشتر مواقع همراه پيامبرش بود پسر عموش هم بود و کسي که پيامبر اونو تو غدير جانشين خودش کرد
چرا و چه جوري فوت کرد؟موقع درگيري براي گرفتن پيمان قبول جانشيني پيامبر توسط خليفه اول از علي به ايشون ضرباتي وارد ميشه که ايشون بيمار ميشن و بعد از چند روز فوت ميکنن
مگه جانشين پيامبرشون توسط خود پيامبر مشخص نشده بود؟بلي
پس چرا اين پيمان گيري زورکي انجام شد؟تا بعدها اگه مسلمونا اعتراضي کردن يا اين سوال پيش اومد که جانشين يکي ديگه است بگن نه بابا خودش هم ما رو قبول کرده ولي ماجرا جور ديگه اي پيش رفت و حضرت زهرا بخاطر دفاع از شوهر و دين پدر کشته شد

يعني حضرت زهرا(ببخشيد از زبان يه ادم بيطرف هم شرم دارم از نگفتن حضرت)واسه کسب قدرت کشته شد؟قضاوت با خودت ميگم شوهرش رو که جانشين پيامبر معرفي شده بوده توسط خود پيامبر زورکي ميبردن که ازش پيمان وفاداري به کودتا رو بگيرن يا بکشنش ايشون هم رفته به کمک شوهرش
............حالا کي واسه کسب قدرت اقدام کرده خليفه اول و دوم يا حضرت زهرا و شوهرشون
تازه يه زميني هم پيامبر به دخترشون داده بودن که کودتاچيا با ادعاي کمبود شاهد موقع بخشش زمين از ايشون ميگيرن

خب حالا واسه چي شبونه و مخفيانه دفن شد؟
اون موقع رسم بود که اگه کسي از اون دين فوت ميکرد خليفه و جانشين وقت پيامبرشون سر جنازه اش حاضر ميشده و نمازي ميخونده تا دفنش کنن
حالا تو حساب کن حضرت که ميدونسته شوهرش جانشين واقعيه پدرشه و خليفه اول دروغکي خودشو خليفه ميدونه نماز دفنشو کي بايستي بخونه؟
و چون احتمال ميدادن که اگه فردا قضيه لو بره براي اينکه بگن حضرت زهرا موافق اين خليفه بوده در يه اقدام نمادين سعي ميکردن در حضور مسلمونا ايشونو از قبر به بهانه نماز خليفه دربيارن و دوباره خاک کنن
که همه بگن نماز بر پيکر ايشون توسط جانشين پيامبر خونده شده و اگه علي راست ميگفت نميذاشت ما نماز بخونيم و خودش ميخوند (در صورتي که علي خودش نمازو خوند و نگذاشت خيلي به غاصبان خوش بگذره)
خب که چي ؟ که اگه اين کارو نميکرد شما به عنوان کسي که طرفدار هيچ کدومشون نيستي اين سوالاتو از من نميپرسيدي

58 | محمد رضا پرتو | | ١٢:٠٠ - ١٢ دي ١٣٨٨ |
سلام در تبريز شبنامه اي پخش كرده اند كه اگر قبر حضرت زهرا سلام الله عليها مخفي هست چرا امامان و نائبان خاص آنها آن را براي شيعه مشخص نكرده اند خوب يك زمان مخفي بود و اين همان سوال را ميرساند كه چرا مخفي بود الان چرا مخفي هست و در ضمن ادعا دارند قبر حضرت مخفي نيست و اين خرافات شيعه هست بله شبانه دفن شد ولي مخفي نيست . و كنار قبر امام حسن دفن هست مگر نه اين بود كه امام حسن سلام الله عليه وصيت كرد كنار مادرش دفن شود ؟ آيا قائليد امام حسين سلام الله عليه به آن وصيت عمل نكرده؟!!! لطفا مخفي بودن قبر خانم را از منابع اهل سنت بيان فرماييد و استدلال اينها را نقد كنيد . لطفا سند شبانه دفن شدن را ندهيد سند ناپيدا بودن قبر را بفرماييد . ممنون از زحمات شما

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- امام حسن عليه السلام وصيت كردند كه در كنار قبر «مادرشان فاطمه بنت اسد» دفن شوند ، اما متاسفانه اهل سنت براي پوشاندن و مخفي كردن اين ماجرا ، چنين ادعايي مي‌كنند !
سمهودي بعد از نقل اين قول كه امام حسن وصيت كرد در كنار مادرش فاطمه دفن شود مي‌گويد :
وسيأتي ما نقله أبن شبة في قبر العباس من أنه عند قبر فاطمة بنت أسد بن هاشم في أول مقابر بني هاشم الذي في دار عقيل ويؤيده ما نقله أبو الشيخ أبن حبان في كتاب السنة الكبير له من أنه لما أتى بالحسن ليصلي عليه ... ودفن بالبقيع عند جدته فاطمة بنت أسد بن هاشم
خلاصة الوفا بأخبار دار المصطفى ج 1 ص 257 ، اسم المؤلف: علي بن عبد الله بن أحمد الحسني السمهودي (المتوفى : 911هـ) الوفاة: 911
و خواهد آمد كه ابن شبه نقل كرده است كه قبر عباس در كنار قبر فاطمه بنت اسد در اول مقابر قريش است (در همان مقبره امام حسن و ساير ائمه بقيع عليهم السلام) و اين نظر را آنچه ابن حبان در كتاب سنة كبير نقل كرده است كه وقتي حسن را آوردند كه بر او نماز بخوانند ... در بقيع در كنار قبر مادربزرگش فاطمه بنت اسد دفن شد !
جالب‌تر اينكه آن حضرت وصيت فرموده‌بودند من را دركنار «ابي رسول الله» پدرم رسول خدا دفن كنيد ؛ و اگر نشد در كنار مادرم !
اما اهل سنت اين پدر را به عنوان پدر بزرگ مي‌گيرند اما مادر را به عنوان فاطمه زهرا !
اما علت مشخص نكردن محل قبر حضرت آن است كه اگر محل قبر مشخص مي‌شد ، اهل سنت منكر اين ماجرا مي‌شدند كه فاطمه زهرا وصيت كرده است كه قبرش مخفي بماند تا خلفا و دشمنان حضرت رسوا شوند ! و مي‌گفتند محل قبر كه معلوم است !
اما مخفي بودن محل قبر حضرت حتي در زمان امام حسن و امام حسين عليهما السلام :
330 - قال وأخبرني مخبر ثقة قال يقال إن المسجد الذي يصلي جنبه شرقيا على جنائز الصبيان كان خيمة لامرأة سوداء يقال لها رقية كان جعلها هناك حسين بن علي تبصر قبر فاطمة وكان لا يعرف قبر فاطمة رضي الله عنها غيرها
تاريخ المدينة المنورة (أخبار المدينة) ج 1 ص 71، اسم المؤلف: أبو زيد عمر بن شبة النميري البصري الوفاة: 262هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1417هـ-1996م ، تحقيق : علي محمد دندل وياسين سعد الدين بيان
شخص مورد اطميناني به من خبر داد كه مسجدي كه در شرق بقيع است ، خيمه زني سياه پوست به نام رقيه بود كه حسين بن علي او را به محل قبر فاطمه آگاه كرده بود و هيچ كس جز او محل قبر فاطمه را نمي‌دانست !
اين روايت به خوبي نشان مي دهد كه اهل بيت عليهم السلام خود محل قبر فاطمه زهرا سلام الله عليها را از ديگران مخفي كرده‌اند !
همچنين علماي اهل سنت در مورد محل قبر آن حضرت گفته‌اند :
وقال المحب الطبري في ذخائر العقبى في فضائل ذوي القربي أخبرني أخ في الله إن الشيخ أبا العباس المرسي كان إذا زار البقيع وقف أمام قبلة قبة العباس وسلم على فاطمة وذكر أنه كشف له عن قبرها هناك اه وقيل دفنت في بيتها فقيل بمؤخره شامي باب النساء ... وقيل بمقدمه مكان المحراب الخشب خلف الحجرة داخل مقصورتها ... وحكى أبن جماعة في قبرها قولين آخرين أحدهما إنه الصندوق الذي أمام مصلى الإمام بالروضة ... ثانيهما أنه بالمسجد المنسوب إليها بالبقيع ...وهو المعروف ببيت الحزن
خلاصة الوفا بأخبار دار المصطفى ج 1 ص 259 ، اسم المؤلف: علي بن عبد الله بن أحمد الحسني السمهودي (المتوفى : 911هـ) الوفاة: 911
محب الدين طبري در ذخائر العقبي گفته است كه شخصي به من خبر داد كه شيخ عباس مرسي وقتي به بقيع رفته و در كنار گنبد عباس مي‌ايستاد بر فاطمه نيز سلام مي كرد و او به اين نتيجه رسيده بود كه قبر فاطمه آنجا است !
عده‌اي نيز گفته‌اند كه در خانه‌اش دفن شده است ؛ بعضي آن را در اخر خانه و در كنار باب النساء مي‌دانند ... و عده‌اي نيز آن را در ابتداي خانه در محل محراب چوبي پشت اتاق رسول خدا (ص) داخل خانه خويش مي‌دانند ... همچنين ابن جماعه گفته است براي قبر او دو نظر ديگر نيز وجود دارد : اول صندوقي كه در مقابل امامت جماعت در روضه نبوي است و دومي در مسجد منسوب به فاطمه زهرا در بقيع ... كه معروف به بيت الاحزان است
اين‌ها خلاصه‌اي از نظرات اهل سنت در مورد محل قبر حضرت زهرا سلام الله عليها است . كه به خوبي اختلاف در محل دفن حضرت را نشان مي‌دهد !
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
59 | محمدرضا پرتو | | ١٢:٠٠ - ١٤ دي ١٣٨٨ |
سلام
دستتان درد نکند واقعا لذت بردم خدا شمارا با امام علي صلوات الله محشور فرمايد و بنده دست آيت الله قزويني شيخ مفيد زمان را ميبوسم
60 | جواد مهدوي | | ١٢:٠٠ - ٠٤ بهمن ١٣٨٨ |
ميزان اعمال در قيامت چيست يعني منظور من از اين سئوال اين است كه اهل سنت ميزان را در روز قيامت چه چيز ميدانند جواب سئوال را به ايميلم ارسال كنيد با تشكر

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
عموم آنان (جز اندكي) ، ميزان را به معني يك ترازو با كفه و زبانه مي‌دانند !:
القارعة : ( 6 ) فأما من ثقلت . . . . .
قد تقدم القول في الميزان في الأعراف والكهف والأنبياء وأن له كفة ولسانا توزن فيه الصحف المكتوب فيها الحسانات والسيئات ثم قيل : إنه ميزان واحد بيد جبريل يزن أعمال بني آدم فعبر عنه بلفظ الجمع وقيل : موازين كما قال : فلكل حادثة لها ميزان وقد ذكرناه فيما تقدم وذكرناه أيضا في كتاب التذكرة وقيل : إن الموازين الحجج والدلائل قاله عبد العزيز بن يحيى
الجامع لأحكام القرآن (تفسير القرطبي) ج20 ص166، اسم المؤلف: أبو عبد الله محمد بن أحمد الأنصاري القرطبي ، دار النشر : دار الشعب - القاهرة
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
61 | فاطمه آذركيش | | ١٢:٠٠ - ١٩ بهمن ١٣٨٨ |
؟؟؟ نگارنده كامنت 13 كه همانند شماره كامنتت ؟؟؟ ؟؟؟ انسان ؟؟؟ باشد كه شبانه دفن كردن حضرت فاطمه عليها السلام را به اين دليلي كه گفتي برداشت كند و علتش را اين بداند . وقتي حضرت زهرا عليها السلام در روزهاي آخر عمر خود بسر مي برد و بيمار بود ابوبكر و عمر نزد ايشان آمدن تا حضرت آنها را ببخشد و راضي شود از آن دو حضرت فرمود :شما را بخدا قسم مي دهم آيا از پيامبر شنيديد كه فرمود فاطمه پاره تن من است و هر كس او را اذيت كند مرا اذيت كرده گفتند: آري . حضرت دستهاي مبارك خود را بسوي آسمان بلند كرد و فرمود : خدايا اين دو مرا اذيت كردند من شكايت اين دو را به پيشگاه تو و پيامبرت مي نمايم . نه بخدا قسم هرگز از شما راضي نمي شوم تا پدرم پيامبر را ملاقات كنم و آنچه شما انجام داديد به او خبر دهم تا درباره شما حكم كند . و حضرت زهرا عليها السلام حضرت علي (ع) را صدا زد و فرمود: علي جان حال مرا را كه مي بيني من وصيت مي كنم كه مرا شبانه دفن كني و بر جنازه من و دفنم و نماز بر من احدي از دشمنان خدا حاضر نشوند ... احدي از دشمنان خدا حاضر نشوند(ابوبكر و عمر ) وقتي ابوبكر و عمر مطلع شدند شبانه حضرت را دفن نمودند عمر گفت : بخدا قسم قصد كرده ام او را نبش قبر كنم و بر او نماز بخوانم امير المومنين فرمود : بخدا قسم اي پسر صهاك اگر چنين قصدي نمايي بخدا قسم اگر شمشيرم را بيرون كشم آن را غلاف نخواهم كرد مگر با گرفتن جان تو اگر مي تواني قصدت را عملي كن در اينجا عمر شكست خورد و سكوت كرد و دانست كه حضرت علي (ع) هر گاه قسم ياد كند آنرا عملي مي كند . كساني كه ؟؟؟ هستند روزشان با شبشان يكي است .و خداوند ؟؟؟ قاتلين حضرت فاطمه را و همچنين ؟؟؟
62 | محب الزهرا | | ١٢:٠٠ - ٢١ بهمن ١٣٨٨ |
اللهم صل علي فاطمه وابيها وبعلها و بنيها والسر المستودع فيها بعدد ما احاط به علمک

شماره 13 خاک بر دهانت.. به اميد حضرت حق انشاالله شرارهاي اتش در دو دنيا از دهان ببارد و مشمول اي ايات الهي گردي تبت يدا ابي لهب وتب

و ايه مبارکه وسيلم اللذين ظلمو ا اي منقلب ينقلبون
63 | اميد خاكشور | | ١٢:٠٠ - ٠٢ اسفند ١٣٨٨ |
ابي مطلب خيلي خوب است
64 | حميدرضا فلاح تفتي | | ١٢:٠٠ - ٢٤ فروردين ١٣٨٩ |
با عرض سلام. چرا نوشته ايد "حضرت ابوبكر". لطفاَ هرچه زودتر اصلاح كنيد. با تشكر
65 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٠٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
جناب علي
فرموده‌ايد «با اين وضع به جايي نخواهيم رسيد و وضعمان روز به روز بدتر خواهد شد»
بدتر از چه بشود؟؟ مگر «وضعمان» هيچگاه خوب بوده است؟ مي‌شود بفرماييد اين يک ميليارد عمري به کجا رسيده اند که ما از سر همراهي با آنها بخواهيم به جايي برسيم؟؟؟
آيا اندونزي و سودان و بنگلادش و ترکيه و ... هم با مشکل شيعه-سني دست و پنجه نرم مي‌کنند؟ پس چرا همگي در حال گدايي از نصاري هستند؟؟؟
«همه بايد به عقايد يکديگر احترام بگذاريم»
لطفا يک سرچي کلمه «متعه» را بفرماييد. اين هزاران سايتي که رکيک ترين فحاشي را مي‌کنند متعلق به کيستند؟
«لطفا با رفتار غلط خود باعث خدشه دار شدن افرادي همچون علي (ع) نشيد»
فکر نمي‌کنيد رفتار غلط را کساني انجام مي‌دهند که بر اثر تصميمات آنها صدها هزار جوان دختر و پسر شيعه را براي تحصيلات روانه دوبي و مالزي و کانادا و .... مي‌شوند؟
يا علي
66 | علي | | ١٢:٠٠ - ٠٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
واقعا به حال ما مسلمان ها بايد گريست!
افتاديم به جون هم و فرعيات رو اصل قرار داديم
جبهه مقابل ما کفر هست نه سني
جبهه مقابل سني هم کفر است نه شيعه
با اين وضع به جايي نخواهيم رسيد و وضعمان روز به روز بدتر خواهد شد
همه بايد به عقايد يکديگر احترام بگذاريم
عقايد ديگري را قبول نداشته باشيد
توهين هم نکنيد تا توهين نکنند
بعضي از دوستان با اظهاراتي که توي کامنت هاشون داشتند
شخصيت خودشونو نشون دادن لطفا با رفتار غلط خود باعث خدشه دار شدن افرادي همچون علي (ع) نشيد
اين مطالب نشان از موفقيت شبکه نور داشته که بعضيا حالا دارن اينگونه بچه گانه رفتار ميکنن
67 | علي بيدگلي كاشاني | | ١٢:٠٠ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
بسمه تعالي
جناب آقاي علي
حق را بايد گرفت و با باطل مبارزه کرد
جبهه مقابل ما باطل است چه کفر باشد چه هر چيز ديگر
ما بايد در مقابل تمام اوامر رسول خدا مطيع محض باشيم نه آنچه خوشمان آمد برداريم هر چه خوشمان نيامد برنداريم
ولايت از ارکان اسلام است اين که نشد حرف که ولش کن
اگر اين طور است چرا پيامبر صلي الله عليه وآله با مسيحيان ويهوديان مباهله کرد خوب اصل واساس مبارزه با کفر است وکساني که خدا را قبول ندارند وبايد اديان الهي را تقويت کرد با اين کار ما داريم خدا پرستي را تضعيف مي کنيم
اگر مي خواهي به سعادت برسي بايد مطيع محض خدا و رسولش باشي وهمين رسول است که گفت:من کنت مولاه فهذا علي مولاه
اين يعني دفاع از حق وباطل دانستن هرچه غير علي است
حالا اگر شما مي خواهي از رسول خدا اشکال بگيري بسم الله

68 | گداي مظلومه تاريخ | | ١٢:٠٠ - ١٠ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با عرض سلام خسته نباشيد اجرتون با بي بي دو عالم و فرزند دلبندشان بقيه الله في ارضه اللهم العن قاتليک يا فاطمه الزهرا واي مادرم يا مظلومه..... اي بر دشمنان امير المومنين لعنت
69 | هادي | | ١٢:٠٠ - ١١ ارديبهشت ١٣٨٩ |
چقدر نظر شماره ي 65 مسخره هست . هر هر هر هر .
خود سني ها هر کار بکنند به وحدت صدمه نمي زنه ولي فقط يک شيعه بخواهد از اهل بيت دفاع کنه مي گن وحدت را بچسب .
خيلي مضحک هست .
70 | طاها | | ١٢:٠٠ - ١١ ارديبهشت ١٣٨٩ |
به نام خدا.
به نام اون خداي بخشنده اي كه اگر قسم نخورده بود دشمنان الله رو جاودان در آتش نگه داره هيچكس به جهنم نميرفت.

اون خدايي كه رحمت وسيعش تمام گناهها رو ميبخشه غير از گناهاني خاص...

چه آدمهاي منفوري هستن اهل جهنم. اونهايي كه ارحم راحمين بهشون غضب ميكنه
غضب حضرت حق فقط توي دشمني با پيامبر و اهل بيتشه

مردم
اگر ميخواين دعاي كميل اميرالمومنين رو درك كنين، اگر ميخواين بفهمين يعني چه كه اميرالمومنين شكايت كرده از همنشيني با اهل جهنم_ با دشمناي خدا، اونا كه خدا بهشون غضب كرده_ اينجارو نگاه كنين...
اگر ميخواين يه مغضوب خدا رو بشناسين به حرفهاي اون به سوي آزادي نگاه كنيد؛ نگاه كنين كه داره ميره به جهنم.

اگر ميخواين بفهمين يعني چي كه آقاصاحب الزمان يه جاهايي رحم از دلش برداشته ميشه، از چه كسايي انتقام ميگيره، به اين بي حيا نگاه كنين...

كجان كسايي كه ميگن هزار سال پيش يه اتفاقي افتاده شما حالا دعوا ميكنين؟!
بياين به حرفهاي اين به سوي آزادي نگاه كنين نگاه كنين كه چقدر قشنگ روي اون اربابشو سفيد كرده ببينين چقدر جسارتو به حد اعلا رسونده.

بخدا همينه؛ دومي لعنتي، ابن خطاب لعنتي همينه.
اين همونه كه امام زمان سر از بدنش جدا ميكنه.
اين همونه كه آقا ازش انتقام ميگيره.
و چه روزيه اونروز...
روز انتقام...
روز انتقام...

يه روز آقا مياد؛

مرده ي اون لعنتي هاي اولي و دومي رو از قبر بيرون ميكشه، آتيششون ميزنه و خاكسترشونو به باد ميده.
اونكاري كه صدها سال توي قلب ائمه بود و مشتاق انجام دادنش

به خدا، به خدا، تنها چيزي كه مانع از اين شده كه بغض و نفرتمو از اين لعنتي با فحش خالي كنم نارضايتي اولياءاللهه
چون ائمه دستور دادن فحش ندين .

آره صبر ميكنيم، صبر ميكنيم آقا بياد. اونوقت انتقام ميگيريم؛ اونوقت اين بغض و كينه رو به سر دشمنان خدا و اهل بيت خالي ميكنيم.

خدا امام زمان و صبر بده كه اين جسارتها رو ميبينه و نميتونه كاري بكنه. اين حرفا رو نوشتم كه دلم آروم بشه
ايشالا خدا دل امام زمان رو هم شاد ميكنه.

آي شيعه ها...
امام صادق يه جا گفت اگر حمزه و جعفر اون اتفاق رو تو مدينه ميديدن و نميتونستن كاري كنن از غصه خودشونو هلاك ميكردن.
انگار قصه مدينه تمومي نداره...

الهم عجل لوليك الفرج

الهم عجل لوليك الفرج

الهم عجل لوليك الفرج
71 | رضا د | | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٩ |
باسلام
ضمن تشكر از بيان شبهات و پاسخ به آنها
لطفا براي بنده نيز ارسال نماييد تا در راستاي رفع شبهات كمكي اندك نمايم
با تشكر
72 | امير | | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با سلام و من الله توفيق با اجازه از مطالب شما در وبلاگ استفاده مي کنيم
http://shie-or-soni.blogfa.com/
73 | سعيده عباسي | | ١٢:٠٠ - ١٧ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام خسته نباشيد مي خواستم ازتون بپرسم متن نوحه اي که آقاي سعيد فرستادند اسم مداحشون چيه؟اگر برام بنوسيد متشکر مي شم .
74 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١٢:٠٠ - ١٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام

جناب علي آقا

لطفا کفر را معني کنيد.
مصاديق کفر را قيد نمائيد.

حال اگر انصاف و تعقل کنيد به حق و باطل خواهيد رسيد.

اکنون وظيفه خود را در مقابل حق و باطل انجام دهيد

آيا شما در مقابل باطل سکوت ميکنيد؟!
آيا شما حق را طلب نميکنيد؟!
آيا بيان حقايق براي رسيدن به حق ، وضع شما را روز به روز بدتر خواهد کرد؟!
آيا شما واقعا از حضرت علي عليه السلام تبعيت ميکنيد؟!
آيا امامت و ولايت از اصول مذهبتان نيست که آنرا فرعيات قلمداد نموده ايد؟!
آيا شما شيعه هستيد؟!
آيا حضرت علي عليه السلام به عقايد اينان احترام ميگذاشت؟!
آيا شما فکر ميکنيد اهل سنت به عقايد ما احترام ميگذارند؟!
آيا همين عاملين سقيفه و رهبران اهل سنت حضرت زهرا سلام الله عليها را بشهادت نرساندند؟!
آيا همين پيروان اهل سنت نبودند که تمامي فرزندان علي و فاطمه عليهم السلام را يکي پس از ديگري به شهادت رساندند؟!

جناب علي

متاسفم براي شما
واقعا دنبال چه چيزي هستيد شما؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

يا حق
75 | آبان | | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام و تشکر از سايت بسار مفيدتان امروز از يک تلويزيون ضد شيعي شنيدم که شيخ طوسي و ديگران نوشته اند، پيامبر، حديث <فاطمه پارهء تن من است ; خشم اومايهء خشم من و خشنودى او سبب خشنودى من است > را در اعتراض به حضرت علي که باعث ناراحتي حضرت فاطمه شده بودند گفته اند . لطفآ توضيح بدهيد. ممنون و خدا نگهدارتان

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

در اين زمينه در آدرس ذيل به صورت مفصل پاسخ داده شده است :

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=140

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

76 | سيد غلام حسن موسوي | | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
فاطمه(س) اي مادر آزادگي×××اي تو صميمانه ترين سادگي
فاطمه(س)اي نقش نگين خدا×××آب حيات دل و دين خدا
همسر و همتاي علي(ع) جز تو نيست×××منشا نور ازلي جز تو نيست

77 | غلامرضا رهنمايي | | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |

با سلام،

تاريخ شاهد است که من در ره علي (ع)

اول شهيد دادم و اول شهيده ام

يا علي، التماس دعا ...


78 | احرار | | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام بزرگوار

وب معنوي و آموزنده اي داريد . دست مريزاد. اجرتون با خانم فاطمه (س)

ناموس دردهاي علي بودي و چو اشک

پنهان نمود غيرت شير خدا ترا

دفن شبانه ي تو که با خواهش تو بود

فرياد روشني است ز چندين جفا ترا ...

يک عمر در گلوي تو بغض استخوان شکست

در سايه داشت گرچه علي چون هما ترا ...

دادند در بهاي فدک آخر- اي دريغ-

گلخانه اي به گستره ي کربلا ترا ...

در پناه حق باشيد

khotabe nadereh.com

79 | رضا آقابابايي | | ١٢:٠٠ - ٢١ ارديبهشت ١٣٨٩ |
تقريب و وحدت بين شيعه و سني امکان پذير نيست. تنها کاري که مي شود کرد همزيستي مسالمت آميز است.... لعتة الله علي قاتليک يا فاطمة الزهرا
80 | محمد اميدواري ابرقويي | | ١٢:٠٠ - ٢١ ارديبهشت ١٣٨٩ |
خدا کند که اين خشم از غاصبان خلافت جاودانه بماند.
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها