بسم الله الرحمن الرحيم
بررسي ديدگاه هاي اهل سنت در تفسير آيه غار
محورهاي استدلال اهل سنت به آيه غار
گفتار اول: انتخاب ابوبكر براي همراهي
آيا ابوبكر، همراه رسول خدا (ص) بوده است؟
هيچ آيه اي در حق خاندان عائشه نازل نشده است
ابوبكر، قبل از رسول خدا به قبا رسيده بود
رسول خدا (ص) به تنهائي هجرت كرده است
همراهي ابوبكر، با دستور يا اجازه رسول خدا (ص) نبوده است
آيه شهادت مي دهد كه رسول خدا به تنهائي خارج شده است
حركت ابوبكر بعد از خروج رسول خدا (ص) از مكه
ابوبكر، نزديك غار ثور به رسول خدا (ص) ملحق شد
كرز قيافه شناس، فقط اثر پاي رسول خدا (ص) را دنبال كرد
نقد روايت انتخاب ابوبكر براي همراهي
گفتار دوم: تنها ابوبكر، به همراه رسول خدا (ص) باقي ماند
ابوبكر، پيش از آن يكبار به تنهائي هجرت كرده بود
اين سخن فخررازي، مذمت ديگر اصحاب است
هجرت مسلمانان به دستور رسول خدا (ص) بوده است
تعداد ديگري از اصحاب نيز باقي مانده بودند
گفتار سوم: دلالت جمله «ثاني اثنين» بر فضيلت ابوبكر
منظور از «ثاني اثنين» رسول خدا (ص) بوده است
«ثاني اثنين» فضيليتي را براي ابوبكر به اثبات نمي رساند
همنشيني با اهل بيت عليهم السلام، افتخاري براي جبرائيل
گفتار پنجم: استدلال به جمله: « إِذْ يَقُولُ لِصاحِبِهِ»
گفتار ششم: استدلال به «لاَ تَحْزَنْ»
مواردي از حزن ابوبكر
آيا حزن ابوبكر، براي رسول خدا بود؟
گفتار هفتم: استدلال به جمله «إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا»
گفتار هشتم: استدلال به «فَأَنزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ»
وجوب بازگشت ضمير به اقرب المذكورات
سكينه، تنها بر رسول خدا نازل شده است
الف: تصريح علماي اهل سنت بر نزول سكينه بر رسول خدا (ص)
ب: وحدت سياق
ج: عطف جمله «وايده بجنوده» بر نزول سكينه
د: عطف جمله «وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذينَ كَفَرُوا السُّفْلي وَكَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا» بر جمله «فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكينَتَهُ عَلَيْه »
گفتار نهم: خريد مركب توسط ابوبكر و مشاركت فرزندان وي در امر هجرت
گفتار دهم: ورود رسول خدا و ابوبكر به مدينه:
گفتار يازدهم: بررسي پاسخ هاي فخررازي به استدلال هاي شيعه
پيامبر، ابوبكر را به خاطر لو ندادن اخبار هجرت، با خود برد
مقايسه فضيلت ابوبكر با فضيلت اميرمؤمنان عليه السلام
ابوبكر در خدمت پيامبر حاضر و علي عليه السلام غائب بود
سختي عمل ابوبكر بيشتر از سختي عمل اميرمؤمنان عليه السلام
خشم كفار بر ابوبكر بيشتر از خشم آن ها بر علي عليه السلام بود
نزول أيه «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْري نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّه » در باره اميرمومنان عليه السلام
نتيجه
لينك فايل pdf https://www.valiasr-aj.com/lib/ghar/gar.pdf
مشکل شما تنها مسئله رضاء کبير ، ازدواج ميسار، ازدواج تابستاني و يا ازدواج ساعتي که در عربستان و ديگر کشورهاي سني مذهب رواج دارد نيست!
در واقع مشکل شما عدم اعتقاد به به رسول خدا ص و قرآن کريم و در نهاين اسلام عزيز است.
در مورد وهابيت هم بهتر بود قبل از آنکه تعفن و گند عقيده وهابي خود را در فضا پخش کنيد ، نگاهي به دور و بر خود مي انداختيد و سري هم به اماکن تمريني وهابيت که به آن افتخار ميکنيد ميزديد و اعترافات همکيشان خود را مبني بر انجام عمل شنيع قوم لوط ((همجنس بازي)) آنهم در مساجدتان را نيوش مي فرموديد و با رغبت بيشتري براي روحيه بخشي فيزيکي به همکيشانتان اقدام ميکرديد.
راستي بد نيست سري به کشورهاي عربي از قبيل امارات و کويت و لبنان و عربستان و . . . . بزنيد و مامان و آبجي هاي خودت و نظاره کني و از غيرت نداشته ي خود خرج کني تا بلکه آنان فقط از آن شما باشند نه ديگران!!
در مورد اينکه گفتيد از سنت پيامبر ص دفاع ميکنيد هم سئوالي دارم از شما:
کدام سنت؟
همان سنت مکتوب پيامبر ص که در کتب شما اهل بدعت آمده که ابوبکر تمام احاديث يعني سنت مکتوب را سوزاند؟؟؟!!!
همان سنت شفاهي که ابوبکر راويان آنرا منع کرد و آنان را تهديد به عقوبت و تازيانه کرد؟؟؟!!!
همان سنت مکتوبي که عمر تا مدتها خوراک و هيزم گرمابه ها را همين احاديث قرار داده بود؟؟؟!!!
همان سنت شفاهي که راويان احتمالي آن البته به غير از ابوهريره ها و کعب الاحبارها توس عمر شکنجه ميشدند؟؟؟!!!!
جناب نامسلمان
کدام سنت؟
وقتي همه ي سنت را سوزانديد و به روايان اجازه بيان سنت را نداديد و ابوهريره يهودي را مامور با ساختن سنت يهودي و جايگزين آن با اسلام عزيز کرديد ديگر سنتي باقي نمي ماند!
حرف مفت زدن مانند شما آسان است
شما حتي به مذهب ، علما و کتب خودتان هم بي اعتماديد
پس چگونه مطالب کتب خود را بعد از قرآن صحيح مي دانيد؟؟؟!!!
شما بهتر است به کمک دوستانتان در اماکن تمريني برويد و به فعل روحيه بخشي فيزيکي به آنان بپردازيد
يا حق